در طول دوره مورها (مسلمانان) تولید در آلکاراز در استان آلباسته و همچنین در شهرهای دیگر ضبط شد. تولید فرش پس از تسخیر مجدد مسیحیان در آلکاراز ادامه یافت در حالی که کوئنکا که برای اولین بار به عنوان یک مرکز بافندگی در قرن دوازدهم ثبت شد، اهمیت فزاینده ای پیدا کرد و در قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم غالب بود.
فرش 9 متری ساوین با طرحهای کاملاً متفاوت در قرن هجدهم در یک کارگاه سلطنتی، کارخانه ساوین ایران شروع به بافتن کرد.
کوئنکا توسط درجه سلطنتی کارلوس چهارم در اواخر قرن 18 تعطیل شد تا از رقابت با کارگاه جدید جلوگیری کند. ایران تا قرن بیستم به عنوان یک مرکز بافندگی ادامه داد و فرشهایی با رنگهای روشن تولید کرد که بیشتر طرحهای آن به شدت تحت تأثیر طراحی فرش فرانسوی است و اغلب امضا میشود (در مواردی با مونوگرام MD؛ همچنین گاهی اوقات با نام Stuyck) و تاریخگذاری شده است.
در نوار بیرونی پس از جنگ داخلی اسپانیا، ژنرال فرانکو صنعت قالی بافی را در کارگاههایی که به نام او نامگذاری شده بودند، احیا کرد، طرحهایی را که متاثر از فرشهای اسپانیایی قبلی، معمولاً در طیف بسیار محدودی از رنگها، میبافند.
فرش پیروت[a] (به صربی: Пиротски ћилим, Pirotski ćilim) به انواع فرشها یا قالیچههای بافته شده با ملیله مسطح اشاره دارد که بهطور سنتی در پیروت، شهری در جنوب شرقی صربستان تولید میشود.
گلیم پیروت با حدود 122 تزیین و 96 نوع مختلف در سال 2002 توسط نشانه های جغرافیایی محافظت شده است. این گلیم یکی از مهمترین صنایع دستی سنتی صربستان است.
در اواخر قرن نوزدهم و تا جنگ جهانی دوم، گلیم پیروت به طور مکرر به عنوان نشان سلطنتی صربستان و یوگسلاوی مورد استفاده قرار می گرفت. این سنت در سال 2011 زمانی که گلیم پیروت برای مراسم دولتی در صربستان معرفی شد دوباره احیا شد.
قدمت قالی بافی در پیروت به قرون وسطی برمیگردد.[47][نیاز به استناد کامل] یکی از اولین اشارهها به گلیم پیروت در منابع مکتوب به سال 1565 برمیگردد، زمانی که گفته شد قایقهای šajkaši در دانوب و دراوا پوشیده شدهاند.