گن لاغری بازو را ببندید و هر چه می خواهید بخورید ولی لاغر بمانید

کاهش وزن یک فرآیند تدریجی است و اگر وزن با بستن گن لاغری بازو سرعتی که پیش‌بینی می‌کرده کاهش پیدا نکند، ممکن است فرد احساس دلسردی کند.

زمانی که به برنامه کاهش وزن یا حفظ وزن پایبند باشید، برخی روزها سخت تر از روزهای دیگر خواهند بود. یک برنامه موفق کاهش وزن مستلزم آن است که فرد استقامت کند و زمانی که تغییر خود بسیار دشوار به نظر می رسد تسلیم نشود.

برخی از افراد ممکن است نیاز به تنظیم مجدد اهداف خود داشته باشند، به طور بالقوه با تنظیم تعداد کل کالری هایی که می خواهند بخورند یا تغییر الگوهای ورزشی خود.

نکته مهم این است که دیدگاه مثبتی داشته باشید و در تلاش برای غلبه بر موانع کاهش وزن موفق باشید.

برای کاهش وزن موفقیت آمیز افراد نیازی به پیروی از یک برنامه غذایی خاص مانند Slimming World یا Atkins ندارند. در عوض، آنها باید بر خوردن کالری کمتر و حرکت بیشتر برای رسیدن به تعادل منفی انرژی تمرکز کنند.

کاهش وزن در درجه اول به کاهش کل کالری دریافتی بستگی دارد، نه تنظیم نسبت کربوهیدرات، چربی و پروتئین در رژیم غذایی. یک هدف معقول کاهش وزن برای شروع دیدن مزایای سلامتی، کاهش 5 تا 10 درصدی وزن بدن در یک بازه زمانی 6 ماهه است.

اکثر افراد می توانند با کاهش کل کالری دریافتی خود به حدود 1000 تا 1600 کالری در روز به این هدف برسند. رژیم غذایی کمتر از 1000 کالری در روز، تغذیه روزانه کافی را تامین نمی کند.

پس از 6 ماه رژیم غذایی، سرعت کاهش وزن معمولا کاهش می‌یابد و وزن بدن افزایش می‌یابد، زیرا افراد با وزن کمتر انرژی کمتری مصرف می‌کنند. پیروی از یک برنامه حفظ وزن شامل عادات غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم بهترین راه برای جلوگیری از بازیابی وزن از دست رفته است.

افرادی که BMI برابر یا بالاتر از 30 دارند و هیچ مشکل سلامتی مرتبط با چاقی ندارند، ممکن است از مصرف داروهای کاهش وزن با نسخه سود ببرند. همچنین ممکن است برای افرادی که BMI برابر یا بالاتر از 27 دارند و بیماری های مرتبط با چاقی دارند مناسب باشد.

با این حال، فرد فقط باید از داروها برای حمایت از اصلاحات سبک زندگی فوق استفاده کند. اگر تلاش برای کاهش وزن ناموفق باشد و BMI فرد به 40 یا بیشتر برسد، درمان جراحی یک گزینه است.