گلدان فیروزه کوبی 16 سانتی موجب جشن ازدواج در پاریس شد

اگر قصد دارید چندین نوع گیاه را در یک گلدان فیروزه کوبی 16 سانتی قرار دهید، بهتر است گیاهان بلند را در مرکز قرار دهید، سپس گیاهان کم ارتفاع را دور تا دور و در نهایت گیاهان آویزان را در لبه قرار دهید. هنگام کاشت آنها را با فاصله 10 تا 15 سانتی متر از هم فاصله دهید تا بتوانند به خوبی نفس بکشند.

قبل از کاشت، باید گیاهان را نیز خیس کنید. این شامل خیساندن آنها برای چند دقیقه در یک سطل آب، جدا کردن ریشه ها در صورت لزوم است.

در نهایت گیاهان خود را در گلدانی که از قبل آماده کرده اید قرار دهید و یک لایه بستر اضافه کنید سپس کمی بسته بندی کنید و به وفور آبیاری کنید.

قرار دادن مالچ روی سطح نیز می تواند جالب باشد. برای این کار می توانید از گلوله های سفالی به میزان 2 تا 3 سانتی متر یا از مالچ گیاهی مانند پوست درخت کاج، کاه شاهدانه و غیره استفاده کنید. نقش آن محدود کردن تبخیر و همچنین رشد علف های هرز است. در زیر نمد ژئوتکستایل قرار دهید.

می توانید انواع مختلفی از گیاهان را در گلدان بکارید. برای داشتن یک اثر خوب، گیاهانی را با گلدهی ثابت انتخاب کنید. این امر به ویژه در مورد گیاهان یکساله که بسیار محبوب هستند صادق است. ما در میان آنها گل اطلسی، گل همیشه بهار، پلارگونیوم یا حتی بگونیا و غیره را می یابیم. همچنین می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که گل نمی دهند اما شاخ و برگ های زیبایی دارند.

برای ترکیبی از گیاهان، فقط مطمئن شوید که می توانند در شرایط یکسان رشد کنند. از مخلوط کردن گیاهانی که در سایه رشد می کنند و به خاک مرطوب نیاز دارند با گیاهانی که آفتاب و خاک نسبتاً خشک را ترجیح می دهند خودداری کنید.

باید بدانید که بیشتر گیاهان گلدار به مکانی آفتابی و خاک کم و بیش مرطوب نیاز دارند که می تواند انتخاب شما را آسان کند.