مصرف چای ماسالا عمده موجب جوانی پوست شما می شود

مشخص نیست که چه مقدار چای ماسالا عمده باید در روز مصرف کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. بیشتر مطالعات بر روی فواید ترکیبات ماسالا متمرکز شده‌اند، و دانستن اینکه چه مقدار چای ماسالا در روز برای بهره‌گیری از حداکثر فواید لازم است را دشوار می‌سازد. همچنین به یاد داشته باشید که چای ماسالا حاوی کافئین است که ممکن است برخی افراد به آن حساس باشند.

مصرف کافئین در مقادیر زیاد ممکن است منجر به عوارض جانبی مانند اضطراب، میگرن، فشار خون بالا و کاهش کیفیت خواب شود. مصرف بیش از حد کافئین ممکن است خطر سقط جنین یا وزن کم هنگام تولد را افزایش دهد.

به دلایل فوق، نباید بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز مصرف کنید. زنان باردار نباید بیش از 200 میلی گرم کافئین در روز مصرف کنند.

همین امر در مورد چای ماسالا نیز صدق می کند. هر فنجان (240 میلی لیتر) چای ماسالا تقریباً 25 میلی گرم کافئین دارد. این چای حاوی زنجبیل است.

 

به همین دلیل، افرادی که مستعد فشار خون پایین یا قند خون پایین هستند و همچنین کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند، باید در مصرف چای ماسالا و سایر نوشیدنی های کافئین دار احتیاط کنند. افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند باید از چای ماسالا تهیه شده با شیر یا آب گیاهی استفاده کنند.

چای ماسالا یک نوشیدنی معطر و تند است که ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد، سطح قند خون را کاهش دهد، به هضم غذا کمک کند و به کاهش وزن کمک کند. علم بیشتر فواید سلامتی ماسالا را تایید کرده است. البته خواص ماسالا به دلیل مواد موجود در آن است.

با امتحان ماسالا چای چیزی برای از دست دادن ندارید. به یاد داشته باشید، زمانی که ماسالا را زیاد شیرین نکنید، بیشترین بهره را می برید. در این مطلب از خواص ماسالا، میزان توصیه شده و عوارض مصرف زیاد آن صحبت کرده ایم.