مردی که با کاپشن چرم خز دار مردانه در دریا شنا کرد

شرکت پوشاک آمریکایی Levi’s با کاپشن چرم خزدار مردانه 350 دلاری خود که توسط پلتفرم پوشاک متصل Google Jacquard طراحی شده است، به برخی از مشکلات جدی جهان اول رسیدگی می کند.

ناتوانی در پاسخ به تماس‌ها یا انجام سایر فعالیت‌های خاص گوشی‌های هوشمند در حین دوچرخه‌سواری، ایستادن در قطار شلوغ یا حمل خواربار، مطمئناً می‌تواند نگران‌کننده باشد، علی‌رغم اینکه انسان‌ها هزاران سال بدون این قابلیت زنده مانده‌اند.

صرف نظر از این، ژاکت جین که Levi’s Commuter Trucker Jacket نامیده می شود، برای رفع این مشکل طراحی شده است، یا شاید فقط روشی متفاوت برای ارتباط کاربران با گوشی های هوشمند خود معرفی کند.

این نتیجه یک همکاری طولانی مدت بین Levi’s و Google برای ادغام نخ های خازنی با هسته مسی در فرآیند تولید ژاکت جین است.

ژاکت هوشمند مجهز به یک برچسب گیره قابل جابجایی در کاف آستین چپ است که به کاربران امکان می دهد با استفاده از حرکات، ال ای دی و بازخورد لمسی با خیال راحت تر با گوشی هوشمند خود ارتباط برقرار کنند. تا حدودی شبیه به پوشیدن ساعت هوشمند است.

اما برخلاف بسیاری از لباس‌های هوشمند که ورزشکاران را هدف قرار می‌دهند، کت Levi’s برای مسافران شهری طراحی شده است. پیش از این، فناوری عمدتاً در پیراهن‌های فشرده‌سازی برای ورزشکاران تعبیه شده بود که دارای حسگرهایی بافته شده در پارچه آن‌ها و یک ماژول فرستنده است که داده‌ها را به تلفن هوشمند متصل از طریق بلوتوث منتقل می‌کند. اما بسیاری از لباس های هوشمند قبلی به اندازه کافی هوشمند برای درک حرکات نبودند.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد: «با فناوری ژاکارد، می‌توانید کارهای دیجیتالی رایج مانند شروع یا توقف موسیقی، دریافت مسیرها یا خواندن پیام‌های متنی دریافتی را انجام دهید».

برنامه Jacquard، که برای iOS و Android در دسترس است، می تواند برای سفارشی کردن ژست ها برای “فرستادن “توانایی های مختلف دیجیتال” استفاده شود.