لوله پلی اتیلن شماره 63 که عامل جدایی بین زن و مرد شد

سیستم گرمایشی نیاز به استفاده از مواد باکیفیت و مقاوم در برابر سایش دارد که از فشار زیاد و تغییرات مکرر دما نترسند. تمام مشخصات فوق برای لوله پلی اتیلن شماره 63 برای گرمایش مناسب است.

پلی اتیلن برای ایجاد انعطاف پذیری، مقاومت شیمیایی و مکانیکی به صورت الکترونیکی دوخته می شود. چندین روش مختلف برای تولید پلی اتیلن متقاطع وجود دارد و مشخصات فنی مواد بسته به فناوری متفاوت است، اما مزایا و معایب اصلی همچنان رایج است.

بر خلاف پلی اتیلن معمولی، پلی اتیلن بافته شده در معرض دمای بالا نرم نمی شود و تغییر شکل نمی دهد. این ویژگی است که اجازه می دهد تا از مواد برای گرمایش و سیستم های گرمایش زیرزمینی استفاده شود. علاوه بر این، پلی اتیلن متقاطع (PEX) دارای مزایای زیر است:

عدم وجود کامل خوردگی؛
لوله ها بیش از حد رشد نمی کنند و گل و لای نمی کنند.
وزن کم؛
سهولت نصب و حمل و نقل؛
پایدار در برابر افت فشار و دما مقاومت می کند.
ترک نمی خورد؛
عایق صوتی عالی؛
مقاومت در برابر دمای منفی؛
حافظه مولکولی دارد.
برای انسان و سایر موجودات زنده سازگار با محیط زیست است.
ارزان قیمت؛
قدرت؛
عمر طولانی (طبق گفته سازندگان، حدود 50 سال است).

ویژگی های مثبت پلی اتیلن شبکه ای آن را برای سیستم های گرمایشی و گرمایش از کف ضروری کرده است. با این وجود، هنوز هم معایبی وجود دارد که در میان آنها قابل ذکر است:

برای کاهش اثر مخرب اشعه ماوراء بنفش بر روی پلی اتیلن متقاطع، لوله ها با یک لاک محافظ مخصوص پوشانده می شوند.

امکان آسیب مکانیکی، به عنوان مثال، توسط جوندگان؛
هیچ مقاومتی در برابر اثر سورفکتانت ها وجود ندارد.
تخریب توسط اکسیژن

هنگامی که اکسیژن وارد لایه های داخلی خط لوله می شود، به سرعت فرو می ریزد. به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان یک لایه محافظ در برابر اثرات اکسیژن اضافه می کنند که به آن سد اکسیژن می گویند. این امر خطر آسیب دیدن محصول را کاهش می دهد، اما هزینه آن را افزایش می دهد.