شکر پنیر شیرازی مهریه تک دختر یک تاجر شیرازی بود

وقتی به شکر پنیر شیرازی فکر می کنید، اولین چیزی که احتمالاً به ذهنتان خطور می کند شیرینی است، و در حالی که غذاهای پخته شده، غذاهای خوش طعم و نوشیدنی ها را شیرین می کند، کاربردهای شکر بسیار زیاد است، شکر پنیر برای بسیاری از مردم دوست داشتنی می باشد.

شکر می تواند طعم، بافت و تزئین را اضافه کند، همچنین باعث نرم شدن خمیر می شود، سفیده تخم مرغ را هنگام تهیه مرنگ و پاولووا پایدار می کند و به محصولات پخته شده کمک می کند تا رنگ طلایی قهوه ای خوبی داشته باشند.

قندها نوعی کربوهیدرات هستند و مانند سایر کربوهیدرات ها حاوی مولکول های کربن، هیدروژن و اکسیژن هستند، کربوهیدرات ها، مانند پروتئین ها و چربی ها، بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند.

به جز فیبرهای غذایی، زمانی که کربوهیدرات ها مصرف می شوند، هضم می شوند و به گلوکز تجزیه می شوند، که به عنوان منبع انرژی برای اکثر بافت های بدن انسان عمل می کند، گلوکز منبع انرژی ترجیحی برای گلبول های قرمز، سیستم عصبی مرکزی و مغز است، به جز فیبر غذایی، کربوهیدرات ها تقریباً 4 کالری در هر گرم دارند.

شکر

شکرها ترکیبات کالری دار و شیرینی هستند که به طور گسترده در طبیعت یافت می شوند، از جمله میوه ها، سبزیجات، عسل، شیر انسان و لبنیات، انسان ها با تمایل یا ترجیح طعم شیرین به دنیا می آیند.

وجود لاکتوز  در شیر مادر کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که این منبع اصلی تغذیه برای نوزادان خوش طعم و قابل قبول است، از نظر شیمیایی و با توجه به غذاها، قندها کربوهیدرات های مونوساکارید یا دی ساکارید هستند که طعم شیرینی را ایجاد می کنند، بیشتر غذاها حاوی مقداری از هر کدام هستند.

شکرها به طور طبیعی در غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات، شیر و عسل وجود دارند، به عنوان مثال، گلوکز در ذرت، عسل و میوه ها وجود دارد. فروکتوز در عسل و میوه ها یافت می شود.

شکر گرانول یک شکر بسیار تصفیه شده و چند منظوره است، گاهی اوقات به آن شکر تصفیه شده، رومیزی یا سفید نیز می گویند، وقتی مردم در مورد قند صحبت می کنند، معمولاً در مورد آن صحبت می کنند، شکر گرانول از نیشکر و چغندر قند تهیه می شود، همچنین رایج ترین نوع شکر مورد استفاده در پخت و پز است.