با پتو سربازی در مشهد که مهمان داران هواپیما از آن استفاده می کنند

پتو سربازی در مشهد یک پارچه تک لایه به اندازه مستطیل است که به طور گسترده در فصل سرما استفاده می شود تا در هنگام استراحت یا خواب، گرم و دلپذیرترین احساس را به شما دست دهد. به طور سنتی، از پشم برای بافتن پتو استفاده می‌شود، زیرا آن را کمی گرم‌تر و ضخیم‌تر می‌کند و همچنین آن را نرم می‌کند.

از ترمه، پشم گوسفند، کرک، پلی استر بافتنی، پارچه مصنوعی، پنبه، ولوکس و اکریلیک نیز می توان برای بافت پتو استفاده کرد.

اگرچه پتوها ظاهری ساده با بافت و الگوهای آسان دارند، بسیاری از تولیدکنندگان نیز از صنایع دستی و مواد عجیب و غریب مانند پوشش ابریشم استفاده می کنند تا ظاهری زیبا و دلپذیر به آن ببخشند.

دو طرف پتو یکسان است و بدون دوخت بافته می شود. خاصیت عایق بودن الیاف به کار رفته در پتو در زمستان سرد باعث گرم شدن فرد می شود زیرا فیبر به راحتی گرما یا گرما را از بدن فرد به دام می اندازد.

پتوهای ساخته شده از پشم نیز قابلیت تنفس دارند و می توانند رطوبت یا عرق را از بدن خارج کنند. یکی دیگر از واقعیت های شگفت انگیز در مورد پتوهای پشمی این است که آنها در برابر آتش نیز مقاوم هستند.

پتوها بافتی صاف و مخملی نرم دارند. پتوهای نخی برای نوزادان و افرادی که پوست حساسی دارند واقعا عالی است. همچنین می توان از آنها در بهار و پاییز با تهویه مطبوع استفاده کرد.

پتوهای وزن دار که به عنوان پتوهای گرانشی نیز شناخته می شوند، برای سال ها توسط متخصصان سلامت روان به عنوان نوعی فشار درمانی، اغلب برای تسکین اضطراب استفاده می شود. امروزه، این پتوها در جریان اصلی محبوبیت پیدا کرده اند، که با یا بدون وزن سنتی گلوله ساخته می شوند.

این پتوها با وزن بین 5 تا 30 پوند، به عنوان مزایایی برای بزرگسالانی که امیدوارند استرس را کاهش دهند یا خواب را بهبود بخشند، پیشنهاد می شود. آنها همچنین کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) یا اختلال طیف اوتیسم (ASD) و همچنین سالمندان ساکن در خانه های مراقبت مسکونی را آرام می کنند.