با مصرف اسانس بهار نارنج خانه خود را خوشبو نگه دارید

علیرغم استفاده گسترده از اسانس بهار نارنج اطلاعات کمی در مورد توانایی روغنهای اساسی برای درمان برخی بیماریها وجود دارد.

در اینجا نگاهی به شواهد مربوط به برخی از مشکلات رایج سلامتی که از روغن‌های ضروری و رایحه درمانی برای درمان آنها استفاده شده است، می‌بینیم.تخمین زده شده است که 43 درصد از افرادی که استرس و اضطراب دارند از نوعی درمان جایگزین برای کمک به تسکین علائم خود استفاده می کنند.

در مورد رایحه درمانی، مطالعات اولیه کاملاً مثبت بوده است. بسیاری نشان داده‌اند که بوی برخی از روغن‌های ضروری می‌تواند در کنار درمان سنتی برای درمان اضطراب و استرس مؤثر باشد.

با این حال، به دلیل بوی ترکیبات، انجام مطالعات کور و رد کردن سوگیری ها دشوار است. بنابراین، بسیاری از بررسی‌ها در مورد اثرات تسکین استرس و اضطراب روغن‌های ضروری بی‌نتیجه بوده‌اند.

جالب توجه است، استفاده از روغن‌های ضروری در طول ماساژ ممکن است به کاهش استرس کمک کند، اگرچه اثرات آن ممکن است فقط در زمانی که ماساژ در حال انجام است ادامه داشته باشد.

بررسی اخیر بیش از 201 مطالعه نشان داد که تنها 10 مطالعه به اندازه کافی قوی برای تجزیه و تحلیل هستند. همچنین به این نتیجه رسید که رایحه درمانی در درمان اضطراب بی اثر است .

سردرد و میگرن
در دهه 90، دو مطالعه کوچک نشان دادند که مالیدن مخلوط روغن نعناع و اتانول روی پیشانی و شقیقه‌های شرکت‌کنندگان، درد سردرد را تسکین می‌دهد.

مطالعات اخیر همچنین کاهش درد سردرد را پس از استفاده از روغن نعناع و اسطوخودوس روی پوست مشاهده کرده اند (18 منبع معتبر، 19 منبع معتبر).

علاوه بر این، پیشنهاد شده است که استفاده از مخلوط بابونه و روغن کنجد روی شقیقه ها ممکن است سردرد و میگرن را درمان کند. این یک داروی سنتی ایرانی سردرد است.

با این حال، مطالعات با کیفیت بالا مورد نیاز است.

خواب و بی خوابی
مشخص شده است که بوییدن روغن اسطوخودوس باعث بهبود کیفیت خواب زنان پس از زایمان و همچنین بیماران مبتلا به بیماری قلبی می شود.

یک مرور 15 مطالعه را در مورد اسانس ها و خواب مورد بررسی قرار داد. اکثر مطالعات نشان دادند که بوییدن روغن‌ها عمدتاً روغن اسطوخودوس اثرات مثبتی بر عادات خواب دارد.